Coördinators en gasten
Wat kunnen de gasten van de coördinators verwachten?
In de vorige les hebben we aangegeven wat het werk van een coördinator is en wat voor eigenschappen daarvoor gewenst zijn. De coördinator is belangrijk voor de gasten en de vrijwilligers. Bij calamiteiten kan de coördinator belangrijke besluiten nemen. Het verdiend daarom de voorkeur om bij elke serieuze calamiteit de coördinator in te schakelen en het niet te laten escaleren. Het is daarnaast niet zo dat een gast altijd gelijk heeft. Hetzelfde geldt voor de vrijwilliger.
Wanneer kan de gast bij de coördinator terecht?:
- De gast vindt dat ze onheus behandeld is door een medewerker
- de gast aan zijn lot wordt overgelaten of genegeerd wordt;
- Opmerkingen of voorstellen zijn gemaakt die ongepast zijn;
- Goederen, producten, medicatie of behandeling worden aangeboden;
- Geprobeerd wordt om een geloof of geloofsovertuiging op te dringen;
- en nog wel wat meer redenen…..
Een gast van het inloophuis mag altijd de coördinator benaderen als deze daar behoefte aan heeft. Vaak geeft dat ook leermomenten.
Het is mooi om te horen dat de gasten blij zijn met het inloophuis.